Az EvoBus csoport 2012. őszén
mutatta be a várva várt újabb szériáját a Setra márkának, mely a kezdetek óta a
távolsági buszos szegmensben a prémium kategóriájú buszok első számú gyártója.
Korábban a Kassbohrer felépítmény-gyártóval együttműködve készültek a buszaik,
majd a 2000-es évek elején a Mercedes leányvállalatává váltak. Első
autóbuszukat 1951-ben mutatták be, az eltelt bő félévszázadban pedig
készítettek helyi, helyközi, távolsági, emeletes (S 431 DT), helyközi csuklós autóbuszt (SG 321 UL) is. A magasminőségű gyártási kultúra és a német
precizitás együttesen teszi kiemelkedően komfortossá az új Setra-t, nem
utolsósorban a látens igények kielégítésével – mind sofőr, mind utas oldalról.
Az új 500-as sorozat a gyártónak
nem várt mennyiségű megrendelést (és persze díjakat is) hozott bemutatását
követően: 2012-ben az Év Busza címet elnyerte vele az EvoBus. Eddig a
gyátmánypalettán a miditől (S 511 HD) kezdve egészen a 15 méteres (S 519) extra
felszereltségű HDH-kivitelig bezárólag lehet rendelni a típusból, két- vagy
háromtengelyes verzióban. Az erőforrást értelemszerűen a Mercedes legújabb,
Euro VI-os dízelgépe adja a lovak alá, melyhez a Mercedes robotizált, 6+1
fokozatú váltóművét párosítják. Érdekessége, hogy a fokozat kapcsolása a jobb
oldali bajuszkapcsolón található előre-hátra fordítható irányváltóval történik.
Cégünk 2016. tavaszán szerezte be
első S 515 HD kivitelű 500-asát, mely használtan - bemutató buszként - került hozzánk, mindössze 68
ezer futott kilométerrel, és kevesebb, mint egy éves életkorral. Ennek megfelelően az utastér nemhogy újszerű állapotú, hanem még
a gyári illat (a ragasztók és lakkok kipárolgása hosszú hónapok folyamán) is
érződik az utastérbe fellépve. A busz 49 férőhelyes, álló utast nem szállíthat.
Minden ülés háttámlájára két darab USB-portot is felszereltek, lehetővé téve az
elektronikus eszközök ilyenmódon történő töltését. Az indítása a motornak nem
kulccsal, hanem gombbal történik: miután a nyílásba helyeztük a „kulcsot”
(műanyag kártyát), kezdődhet a sorhatos élesztése.
Fontos szempont számunkra az
autóbusz-flottánk folyamatos megújítása, és az átlag életkor lehető
legalacsonyabb értéken tartása, hogy minden megrendelőnk kényelmesen érjen el
úticéljához, ezért terveink között szerepel további 500-as Setra-k beszerzése –
amennyiben beváltja az első hírhozó a hozzá fűzött reményeket.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése