2016. július 5., kedd

Az EvoBus zászlóshajója

Az EvoBus csoport 2012. őszén mutatta be a várva várt újabb szériáját a Setra márkának, mely a kezdetek óta a távolsági buszos szegmensben a prémium kategóriájú buszok első számú gyártója. Korábban a Kassbohrer felépítmény-gyártóval együttműködve készültek a buszaik, majd a 2000-es évek elején a Mercedes leányvállalatává váltak. Első autóbuszukat 1951-ben mutatták be, az eltelt bő félévszázadban pedig készítettek helyi, helyközi, távolsági, emeletes (S 431 DT), helyközi csuklós autóbuszt (SG 321 UL) is. A magasminőségű gyártási kultúra és a német precizitás együttesen teszi kiemelkedően komfortossá az új Setra-t, nem utolsósorban a látens igények kielégítésével – mind sofőr, mind utas oldalról.




Az új 500-as sorozat a gyártónak nem várt mennyiségű megrendelést (és persze díjakat is) hozott bemutatását követően: 2012-ben az Év Busza címet elnyerte vele az EvoBus. Eddig a gyátmánypalettán a miditől (S 511 HD) kezdve egészen a 15 méteres (S 519) extra felszereltségű HDH-kivitelig bezárólag lehet rendelni a típusból, két- vagy háromtengelyes verzióban. Az erőforrást értelemszerűen a Mercedes legújabb, Euro VI-os dízelgépe adja a lovak alá, melyhez a Mercedes robotizált, 6+1 fokozatú váltóművét párosítják. Érdekessége, hogy a fokozat kapcsolása a jobb oldali bajuszkapcsolón található előre-hátra fordítható irányváltóval történik.




Cégünk 2016. tavaszán szerezte be első S 515 HD kivitelű 500-asát,  mely használtan - bemutató buszként - került hozzánk, mindössze 68 ezer futott kilométerrel, és kevesebb, mint egy éves életkorral. Ennek megfelelően az utastér nemhogy újszerű állapotú, hanem még a gyári illat (a ragasztók és lakkok kipárolgása hosszú hónapok folyamán) is érződik az utastérbe fellépve. A busz 49 férőhelyes, álló utast nem szállíthat. Minden ülés háttámlájára két darab USB-portot is felszereltek, lehetővé téve az elektronikus eszközök ilyenmódon történő töltését. Az indítása a motornak nem kulccsal, hanem gombbal történik: miután a nyílásba helyeztük a „kulcsot” (műanyag kártyát), kezdődhet a sorhatos élesztése.





Fontos szempont számunkra az autóbusz-flottánk folyamatos megújítása, és az átlag életkor lehető legalacsonyabb értéken tartása, hogy minden megrendelőnk kényelmesen érjen el úticéljához, ezért terveink között szerepel további 500-as Setra-k beszerzése – amennyiben beváltja az első hírhozó a hozzá fűzött reményeket. 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése